Dax att damma av Bloggen?

Vette tusan om jag egentligen är sugen på att skriva nåt? tror mest det beror på att jag inte haft nån lust eller ork att skriva  
Dessutom känns det som det är kaos i datorn (ominstallerad) så allt är inte där JAG är van att ha det. 
*suck* Inget fan av stora förändringar av teknik. Kanske för att intresset inte finns där? ;-) 
 
Så vad har hänt? 
nja inte så super mycket. Eller ja lite saker iallafall. ;-) 
 
Vi har firtat min pappa som Fyllde 60 i September. 
Jag Virkade en Blomma istället för att köpa en. Denna Orkide' kommer att blomma för alltid.
  
 
 
 
 
Och Julen har passerat. 
Iår fick sessorna härja fritt i Julgranen och tycker faktiskt det blev den absolut finaste gran vi haft.
Faktiskt så det tog emot att plocka bort allt.
(jag brukar alltid vara suuuper less på den efter nyår) 
Monster High fick samsas om utrymme med Hello kitty.
Den Svarta Bocken stod som vakt. 
Rosa, svarta, gråa och glittriga kulor prydde den "antika" plast granen.
Den är minst 35 år gammal ;-) 
 
 
 Julen var hur lugn som helst. Kunde nog inte blivit bättre. Joo om jag jobbat mindre ;-) 
Julmaten gick snabbt och smidig att fixa, det var gott så vi blev mätta och belåtna. 
Julklapparna öppnades i ganska lugnt tempo. Sessorna var så nöjda och glada för allt. 
Konstigt nog blev det inte en ENDA leksak men massor av andra bra och fina saker som t.ex
Kläder: Bl.a Monster High kläder,
Leggings med Lego Friends till Älva
Leggings med "mini Hopp" till Elvina,
Nattlinnen, Tofflor,
Hörlurar till båda sessorna med Monster High på,
Monster high Pussel, 
Målarböcker, 
Tavlor att Måla, 
Väskor att Måla,
Godis,
Eric Saade CD till Älva
Monster high filmer,
Matte spel till Älva,
mm......
 
Elvina uppskattade nog mest sin Bamse mössa och "hängsler"  ;-) 
 
Jag fick en kartong med 108 Kapslar till min Dolce Gusto Kaffe maskin av min Älskling
Det är ALLA deras smaker, 2 av varje sort. KUL att få prova allt så slipper man köpa en HEL ask bara för att testa ;-) 
Eftersom dom tar en hel del plats så fick dom bo i "Tårtkupan" jag fick av pappa och sessornas "bonus Mormor"   ;-) 
 
Och så fick vi en Glassmaskin av sessornas Farmor. 
Har inte hunnit testa den är, blir nog kanske mer attraktivt mot våren ;-) 
 
Jag fick även 4 röda st iittala "Maribowl" av min pappa och sessornas "Bonus mormor"
sååå fina!
Så nu har vi 4 röda...
 
och 4 "klara"
och 4 "sand" tror jag denna heter
 
får man väl se nästa jul om det blir fler ;-) trångt börjar det bli i skåpet..men dom är ju såååå fina!
 
Nyår firade jag och min Älskling i Umeå på Hotell 2 nätter.
Sessorna "semestrade" hos mormor med Hundar, Hästar och skoter ;-) 
Nyårskvällen åt vi Nyårs supé med gott att dricka till. 
 
Glömde fota förrätten....oops ;-) 
"Löjrom från Kalix"
Den va väldigt god, dock blev det liiite för krämigt i slutet. Men gott. 
jag drack Champange..mycket gott :-) 
 
Varmrätten: 
"Oxfile' och hemma gjord korv"
Mycket gott... :-) 
Vinet var gott till. 
 
"Ost tallrik"
Jag är inte så förtjust i ädelost, adde ÄLSKADE den, han fick min ;-) 
Det hårda brödet kunde jag bara äta lite av, innehöll valnötter tror jag. Annars va det gott. 
 
 
Efterrätten
Mycket god, hann inte fota den innan jag började ;-) 
Dock där åxå...nötter....liten miss av dom att inte skriva det i menyn :-/ 
 
"Iscider" till Efterrätten...men enligt servitrisen va det Dessert vin? 
Jäkligt gott va det iallafall! 
Definitivt nåt jag vill kolla upp och kanske köpa :-) 
 
Lite "lullig" hann man bli av denna goda alkohol ;-) 
och jäkligt mysigt och trevligt hade vi det. 
Blev ingen "ute kväll", vi drog oss tillbaka till hotellet som ett gammalt "pangis par" 
men skönt va det. Man slapp bli bakis ;-)
Först av alla upp till frukost vid 7:30. Gött!
Nyårsdagen spenderade vi 2 vändor i Bio salongen.
Först "100 åringen" sen Hobbit.
 
Så...det är lite om vad vi sysslat med den senaste tiden......
Egentligen skulle jag nog kunna skriva om tuuusen andra tankar men men....inte idag.
 
avslutar med en bild från årets fotografering för julkort.... fina sessorna. 
Elvina med sin trokänare "snutten", som smälte så bra in i hennes pepparkaks klänning ;-) 
 
Sen resultatet: 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0