Söndag söndag

Med ett humör som en med Schizofreni.
Känns verkligen som Djävulen sitter på ena axeln och Ängeln på andra.
Är verkligen från dag till dag.
Nöjd med livet och på bra humör sen vänder det som i en T korsning.....ångest och stressen kommer.
En sak som gör att jag mår bra att jag fått ganska mycket gjort den senaste tiden.
Det ser någorlunda städat och fint ut hos oss.
Lite som nån sorts ro lagt sej i mej.
 
Elvina är UNDERBAR när det bara är jag och hon hemma.
Världens snällaste 3 åring. Förstår allt, gör som jag ber. Bara allmänt snäll.
MEN sen när storasyster kommer hem känns det många gånger som dom små "hornen" växer ut från pannan på den söta 3 åringen ;-) Huvva va dom bråkar ibland, eller egentligen inte bråkar..utan jävlas med varann.
Men Elvina har verkligen växt otroligt mycket sen i våras.
I början på Juni slutade hon med blöjor, övergick till potta.
Alldeles nyss började hon sitta på en "toalett sits" på toan..men nu tycker hon det är jätte kul att sitta direkt på toan....sötungen ;-)
 
Idag klippte jag även Älva.
Inte för att håret var så längt men nog var topparna lite slitna. sen ville jag att avståndet mellan luggen och resten av håret skulle krympa.
Hon är ju inte den lättaste att klippa för guuud va hon har myror i brallan ibland!
 
FÖRE:
 
EFTER:
 
Så nästa gång blir det att gå till frisören ;-) och jag vet precis vem.
Själv så är man lät och fixar den egna frisyren själv ;-)
Men jag är såå kräsen....Va så länge sedan jag lät nån annan fixa frisyren min så jag vågar inte....men kanske nån dag händer det..vi får se.
I Torsdags fick iallafall saxen ta en tur i håret mitt.
hade blivit lite långt.
Blev liiite kortare än jag hade tänkt men jag är nöjd, skönt med kort hår.
 
Även en av favvor tröjorna som fick åka på
 
Alltså nästan så jag längtar tills jag får cykla till jobbet imorrn. ;-)
Nja inte riktigt så jag menar men lämnade in min cykel för lagning i Torsdags så nu har det nytt däck och ny inner slang.
Har cyklat på makens cykel och den är inte ens i närheten så skönt att cykla på som min ;-)

350:- betalade jag för att få den lagad. Värt varenda krona så jag slapp göra det själv ;-)
hade det varit fram hjulet hade jag kanske fixat det, men vågar inte ge mej på bak hjulet ;-)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0