Hösten har anlänt

Har länge funderat om man skulle knäpat ihop nån text på denna Blogg.
Men tiden och orken har bara inte funnits där.
Livet rullar på och man stressar med att hinna med div saker innan vintern.
Såklart blev inte altanen klar denna sommar heller..MEN hade väl inte räknat med det ;-)
Men vi fick iallafall till det ganska mycket endå.
 
Soffan ska bli större, kunde bara inte måtta den ordentligt förrän listerna runt förnsterna är där.
Men jag är GRYMT nöjd!
Blir toppen med det röda och svarta met det ljusa.
 
Sessorna myser i "Mys hörnan"
 
Sessorna har drabbats av första förkylningen sedan skolan och dagis börjat om.
Segt MEN fick en ursäkt att vara inne och pyssla ;-)
Pyssla med allt som bara legat i högar och hånat mej under hela sommaren ;-)
Målade Sessornas nya tandborstmuggar.
 
Sytt Kuddar till kökssoffan (blir nog en till så det blir 4 st)  ;-)
 
Och ny pysslar jag med tavellister och LACK hyllor från IKEA.
Även "Gardin" till vår garderob....
Oj oj va jag pysslar.
Måste passa på när jag är ledig och kan.
Onsdag börjar mina 5 dag pass och då får jag inget gjort.
Meeeen känner en bekant känsla i halsen....måtte det vara en förkylning på G?
För inte kan jag väl slippa undan när sessorna drabbats.
ja vi får väl se.
Får lägga upp bilder sen när jag pysslat klart med mina små projekt.
 
Såg denna skylt på Coop....
Grymt sugen på att köpa den...såååå klockren!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lina Eckerström

Hej ! Åh vad kul. Det är ju världens finaste namn helt enkelt :)
Nää du, jag har alltid gillat namn som Elsa, Ella & Alva men tyckte det var tråkigt att många heter det.. Så en dag för kanske 6 år sen ploppade bara ÄLVA upp. Dum som jag var så trodde jag typ att jag kommit på namnet, haha. Hur som helst var det bara självklart att om jag skulle få en dotter nångång så skulle hon heta det. Tur var ju att hennes pappa oxå gillade namnet. Så det var det enda tjejnamnet vi hade när vi väntade henne och mycket riktigt kom det ut en liten Älva :)
Nu väntas nr2 komma i nästa månad och denna gången är det inte lika lätt med namn tycker jag.. men det ger väl sej :)

Har hört några historier om gamla tanter som heter Elva just är att de vart det 11:e barnet.

Svar: Ja men visst är det! Har fått höra det många gånger av folk att det är en fint namn. Åh va spännande! du får sitta ner och spåna på lite olika namn förslag. :-)
Vad heter eran Älva i andra namn?
Våran heter Älva Angela Estelle. Angela efter en bästa kompis till maken som tragiskt nog valde att ta livet av sej dagen efter Älva föddes. Estelle har jag alltid gillat, det heter min mamma i andra namn. Ville ha släktnamn som andra namn, så namnen har en innebörd. :-)
Jag gillar namnet Alvina, hade kunnat bli att Elvina fått heta det men har en i släkten med det namnet (9 årig tjej) så det kändes lite väl nära. så då fick det bli med E (Elvina) istället ;-)

ha ha ! ja nog finns det nog många som fått namnet Elva som elfte barnet. Bl.a en syster till min mormor.... ;-) detta kom vi på när Älva var 2-3 år..att Elva/Älva fanns i släkten :-) Men mormors syster hatade visst sitt namn så hon kallade sej för Elvy.
Sen finns ju åxå dom som var me di familjen annorlunda, dom fick ju elfte banrnet för ett år? sedan och hon skulle heta Älva.
The Black Widow

2013-09-10 @ 19:55:22
URL: http://liiinaj.blogspot.com
Postat av: Lina Eckerström

Jo vi har ju några namnförslag men inga som är så självklara som Älva var :) Men men, det ger väl sej när "liten" kommer ut :)

Hon heter Älva Alice Sofie... Både Alice & Sofie är släktnamn. Alice hette min gammelfarmor & mannens mormor.. Sofie heter både jag, mamma & mammas mormor. Så blir det en dotter till kommer hon nog oxå heta Sofie i andranamn.

Jo hon i familjen Annorlunda fick nog en dotter i nov 2011 som heter Älva. Nu har hon ju fått sitt 12:e barn. Man kan ju tro att det är nån tävling i att skaffa så många barn som möjligt på gång.

2013-09-11 @ 21:16:07
URL: http://liiinaj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0