Snö snö och åter snö

Nja kanske inte riktigt..men just nu känns det så.
Kanske snömängden måste fyllas på nu när vi har endel + grader och en massa snö smält bort?
*suck*
Jag tyckte det var ganska skönt att slippa lite snö ;-)
 
Sportlovet har passerat och vad hann vi göra? Nja inte så mycket som jag hade tänkt eller velat.
Tror jag var lite lat ;-)
Iallafall har jag duktigt nog börjat med dagliga promenader på Motionsbandet.
(F*n va bra jag är!)
Har hållt på en vecka nu och motionerat varje dag UTOM måndag.
Svettigt och härligt.
Dock börjar motivationen tryta men jag SKA verkligen försöka.
Sjukdommarna sen jul och sen en resa bort har satt sina spår på kroppen.
Har inte "tränat" sen före jul nångång.
Förut fick jag lägga träning på bandet på kvällstid eller när jag hade dom små på skola/dagis men nu när Elvina är så stor litar jag på att hon håller sej ifrån bandet när jag tränar :-)
Skönt då kan jag träna medans hon är med.
Dessutom perfekt att ha "Tabben" och kolla på ett avsnitt av en serie samtidigt.
Då blir det automatiskt minst 40min träning.
Nu kör jag medans jag kikar på Fringe.
Underbar serie...dock som många andra serier flippade den ur :-/
Så jo det var nog ett bra alternativ att avsluta den.
Serien är slut nu så jag kikar på avsnitten som finns ute på http://www.swefilmer.com/
TOPPEN SIDA!
Annars väntar jag på att Säsong 9 av Grey´s ska läggas upp på sidan.
Ser även Hearts of Dixie.
Sett pilot avsnittet av Arrow, Så japp...man har endel att se.
Sen finns det MASSVIS med andra serier jag kan börja med som så många andra ser och säger är bra.
Typ Game of Thrones...bara sett första avsnittet. Så jag har endel att se OM jag vill börja sen den.
True Blood kan jag åxå börja se....den har jag inte sett.
 
Sen har jag åxå börjat med en utmaning...
Dom flesta gjorde den väl i Feb men men ;-)
"Plankan utmaningen"
Först kollade jag hur länge jag pallade att stå.
2 min och 30 sek blev mitt Max test.
Och nu ska jag "Planka" 30 min/vecka.
har delat upp det som så att jag plankar intervaller (app på telefonen)
Mån och tis kör jag 5 min/dag, resten av veckan 4 min/dag.
Såhär ser intervallerna ut:
Work: 20 sek
Rest: 10 sek
Rounds: 10 st
Total time: 5 min
Jäklar va skakis man va i slutet ;-P
Så efter 4 veckor ska jag göra ett nytt Max test....spännande!
 
Sen nästa utmaning blir "Squats" utmaningen.
Huvva...den ser jag inte fram emot...Kommer ha GRYM träningsvärk.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0