Lite ledigt :-)

Kan ju inte skriva att man har sovmorron imorron...hihi....
men får sova i sin egna säng!
Inte för att den är så hemsk på jobbet (Vi hade en MYCKET sämre innan)
Men såklart finns ju ingen säng som slår sin egna..hemma.
Vill bara borsta tänderna och krypa ner i den ny bäddade sängen och kolla på lite avsnitt...
Myyyys.
MEN......har inte gjort min "dagliga" Planka....ajabajja på mej..får inte gå isäng innan den är gjord idag.
Huvva...känner mej inte sugen, har lite ont i musklerna efter gårdagens planka ;-)
 
Imorron blir det full fart.
Älva har "Lilla Vasa loppet" på skolan.
Har lovat att jag och Elvina ska komma och kika.
Så först blir det nog lite handling på Konsum sen hem, och kl.10 skulle Loppet vara.
Sen när skolan är slut tänkte vi hälsa på en kompis vi inte sett sen före jul....så det ska bli kul :-)
Sen blir det nog lite Fredags mys åxå.
Funderade p att göra lite äppelkaka men det får nog vänta till Lördagen eller så, kommer att bli så sent.
Men vi får se vad magen säger om den är sugen ;-)
Tänkte prova ett nytt Recept imorron åxå.

Kycklingnuggets med parmesan

http://smaskelismaskens.blogspot.se/2012/10/kycklingnuggets-med-parmesan.html
*Spännande*
Kyckling nuggets är en favorit hos oss.
Har tidigare kört på Krydd mix
Men vill prova nåt nytt, Göra EGEN krydda så som vi gör när vi gör Tacos ;-)
Då vet man ju precis vad som hamnar i mixen.
 
 
WOHO!!
Ett nytt avsnitt av Heart Of Dixie finns ute!
ja strax blir det "Plankan" sen kryper jag ner i sängen!!
Så det blir iallafall ett avsnitt av Heart of Dixie sen kanske Fringe. Har ett kvar att se sen måste jag vänta på att dom lägger upp fler.
Men annars får jag väl kika lite på Arrow.
 
Idag tog dom små även Blodprov på VC.
Gick super snabbt för Älva. Men lite jobbigare med Elvina.
Hon hann bli lite less innan det var hennes tur, dessutom hade dom lite svårt att hitta hennes blod i den söta armen. Men nu är det gjort och nu får vi bara invänta svar. :-)
Sötungen Elvina innan provtagning med EMLA Plåster.
Underbaraste Ögonen......
Båda sessorna har suuuper fina och VÄLDIGT Bruna ögon....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Härligt med plankan! Hejja! :-)
Varför har dom varit och tagit blodprov?!

Sv: ja det är lyx att gå i affären ensam! *egentid*
Det är riktigt härligt att bara strosa runt och kolla, känna och handla! ;-)
Ja ProFeel kommer jag köpa oftare! :-)
Okej ja jag blev supersugen att testa en sån påse i helgen! Tänkte också att det skulle bli en favvo hos barnen! :-)
Härligt om man kan komma ifrån chipset! Härligt att hitta ett gott alternativ till chipsen! :-)

2013-03-07 @ 21:33:52
URL: http://minellii.shapemeup.se
Postat av: Lisa

okej, vad visade testerna då?!
Jag funderar på att testa om Elias och testa Jesper för vi har ju också djur i familjen, på både min och Rogers sida!
Elias visade utslag på katt, hund, häst och pollen och så har han astma och mjölkproteinallergi! Jesper har förkylningsastma och mjölkproteinallergi!
Man va ju kanske inte det bästa avelsmaterialet ;-)

2013-03-11 @ 11:30:24
URL: http://minellii.shapemeup.se
Postat av: Lisa

okej hoppas ni får bra resultat på testerna! :-)
Jag har också pälsdjursallergi, astma, stenfrukter, pollen, laktos, tomater, cigarettrök, vissa dofter och parfymer....ja det är nästan lättast att räkna upp det jag inte är allergisk mot ;-)
Nu tycker jag inte alls det är krångligt med mjölkproteinallergin! Det finns ju mjölkpulver i nästan allt så man tvingas laga allt själv, inget halvfabrikat nästan! Det är väl egentligen rätt bra och vi åt inte så mkt halvfabrikat ändå men ibland hade det varit skönt att bara kunna slänga in nått färdigt i ugn och sen äta! Det finns t.o.m mjökpulver i köpta marränger! Wierd! Men jag antar att det är mjölkpulver i allt för att mjölkpulver är billigt! ;-)
Men det finns mkt mjölkfria alternativ, som soja-, ris- och havrebaserad produkter! Grädde, mjölk och yogurt! Men det är DYRT! 1 liter havreyogurt kostar 31:90 kr ! Som sagt, DYRT!

2013-03-12 @ 12:52:11
URL: http://minellii.shapemeup.se
Postat av: Lisa

Ja när man jobbar sent så är det praktisk med halvfabrikat men man får se till att ha rester i frysen! :-D
Riktigt jobbigt att det är så sjukt mkt dyrare! Grr..

2013-03-13 @ 21:31:34
URL: http://minellii.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0