Hej 32 års kris....

Jaha idag blir man alltså ETT år äldre. Nja känner mej inte äldre än igår. Det är ju bara en siffra.
Men såklart man börjar tänka kanske lite extra på livet och krisen kommer krypandes.
Åren går så fort och det är så mycket man vill göra...HINNA göra!
Och oftast är det pengarna som sätter stop.
Man vill ju inte behöva bo i renoverings objekt hela livet utan få njuta åxå.
Klart man trivs och är nöjd med livet.
Känns otroligt skönt med 2 så pass stora sessor.
Elvina som nyss fyllde 3 är blöjfri sedan ca 3-4 veckor tillbaka.
Var kämpigt där i början, knappt några olyckor men hon kan verkligen konsten att hålla sej till VÄRLDENS ende!
Nu går det riktigt bra. Vi körde blöjfritt nattetid åxå direkt och det har gått super.
Så detta känns ju otroligt bra.
Men åter till krisen.....
Städa rensa bland alla saker...det vill jag göra.
Men vart börjar man? hur ska man ORKA börja?
Känns som jag villgöra mej av med massvis med saker...men KAN jag släppa vissa saker?
Har barn och bebis grejor kvar. Vissa saker vill jag göra mej av med men det ligger väl i generna att spara saker.
sen denna längtan...jo längtan efter att få uppleva en graviditet igen.
En bebis till.
I min fantasi har alltid familjen bestått av 3 barn, och den längtan kommer aldrig att förändras.
Denna längtan har nu följt med mej i över ett halvår...en Jäkligt JOBBIG känsla.
Ett tag var jag rusktigt depprimerad. Kände hur jag drog mej inåt i mej själv, kändes som jag bara ville vara ifred, knappt bli pratat till.
Jobbig känsla.
Så hur bearbetar man detta?
Ska jag stoppa undan mina känslor? begrava dem? Inse det otroligt fina med vår familj och vara nöjd och glad?
Rensa bland allt och sälja och ge bort?
Hur och var börjar man?
Med tanke på det otroligt trisat väder som nu är i luften idag så vore detta en bra sysselsättning för just idag...men kan bara inte förmå mej att ta tag i allt......
 
 
Ego Bild från 2001
Alltså mååånga år sedan.
En 20 åring som festade som det inte fanns någon morrondag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0