Ser ljuset i tunneln.

Fan bara om vi åker på magsjukan i veckan....
Huvva!
Jag har varit ganska däckad sen julen.
Jag haft 3 förkylningar sedan jul!
Den första var väldigt mild, kanske lyckades jag hindra den med Kan Jang ..vet inte...
Sen pang bom kom värsta förkylningen.. Jag kunde knappt röra mej.
Frossa och mådde skit.
Ville knappt äta.
Blev gyrmt svag av detta.
Sen när jag NÄSTAN var frisk kom en ny förkylning.
Så nu har vi inhandlat vitaminer och *peppar peppar* om vi inte ska kunna hålla oss friska.
Har ju inte haft nån aptit heller, blivit rent av äcklad av mat.
Under julen brukar man ju gå upp i vikt ;-)
Jag gick ner ca 2 kg från julen till nu. Ooops....
och kan väl säga att det nog knappast är fett som försvann...det är nog muskler för fy va svag jag varit.
Och fortfarande ganska svag.
Men nu ska det blir ändring på det. Vi SKA vara friska....
För om 4 veckor åker jag och Adde utomlands.
Sessorna ska vara med mormor.
Åker till Kanarieöarna... :-D
Min första utlandsresa!
Målet är Las Marismas:
http://www.apollo.se/resor/europa/spanien/fuerteventura/corralejo/hotell/las-marismas
Blir väl nåt liknande som detta stället vi bor på.
Spännande....vi blir borta en vecka.
 

 Julen är passerad för ett bra tag sedan nu....pga av mina förkylningar så har uppdateringarna lyst med sin frånvaro.
Sessorna fick massvis med klappar (som vanligt mer än vad dom egentligen behövde)
Men dom var väldigt glada och nöjda. :-)
Jag fick åxå fina klappar.
Hade en UNDERBAR julafton utan det minsta stress. Kunde inte varit bättre.
Vi åt och hade det allmänt mysigt.
skippade att göra egna köttbullar och några av rätterna förberedde vi dagen innan så själva matlagningen gick snabbt på självaste julafton. Så som det ska vara.
 
Kom på att jag inte visat hur julkortet blev ;-)
 
Busungarna ;-)
 
Litet urplock av vad sessorna fick i julklapp:
Blev bla. mycket pussel och lego, Och det blev ett genomgående tema av Monster High och Hello Kitty  ;-)
 
 
 
 
 
 
Och lite Eric Saade blev det också ;-)
 
 
 
Älva fick en Hello Kitty Mp3.
Hon har gillat att sprinag omkring med Addes MP3.
Och så hitta jag denna enkla Mp3 På tradera. Billig åxå.
OM den nu skulle gå sönder.
 
 
Jag fick Denna stiliga kapsel behållaren (Tack pappa)
Och kaffe (Tack mamma)
 
Elvina gillade att leka med mina kaffe kartonger ;-)
 
Sen fick Elvina även Timmy Jag virkade.
 
"Hmmm är det...?"
 
"ja det är ju Timmy"
 
Sen missade jag såklart när hon så gulligt kramade Timmy ;-)
 
Sen det mest komiska...jag hade gett förslag på Duplo Lego till 3 st..och HUR det nu kom sej att ALLA köpte samma ? ;-)  Hihi.....ja men Elvina var nöjd iallafalla.
Sen till historien.....det var nära på att det hade blivit 4 LIKA ;-) jag köpte nästan en askungen vagn åxå!
HA HA HA
 
 
Sen fick dom såklart massvis med andra saker åxå..men blir lite väl trist att lägga upp bilder på allt.
 
Nä nu ska jag natta dom små.
Blir att stiga upp TIDIGT imorron. Dax för skola.
Älva har ju varit hemma hela första veckan pga av hosta.
Så här i efter hand känns det helt ok, fått lite extra sovmornar och det verkar även som magsjukan härjat på skola/dagis förra veckan.
Så jag håller ALLA tummar och tår att vi klarar oss.
 
 

Kommentarer
Postat av: Linnea Bjuhr

Men där är han ju! Va fin! Vilket härligt garn du använt till kroppen, å svans har han fått, det missa jag :)

2013-01-16 @ 20:02:29
URL: http://frubaver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0