"Home Sweet Home"

 Ja vart börjar man? 
Har haft en UNDERBAR resa till CORRALEJO.
Jag är nog den som fått minst solbränna..eller man kanske ska säga att jag är den enda som INTE
brände sej ;-)
Jag var flitiv och smörjde mej med min +50 solkräm ;-)
ja men va f*n är man känslig och bränner sej lätt annars så varför inte smörja sej ordentligt.
 
Anlände på Måndags kvällen,
Hotellet var mysigt.
hade super fin "Innergård"
 
 
 
Bodde i en "Lägenhet" med sovrum, Badrum och vardagrsum/kök.
Hade kylskåp och spis. Var bara frukost som ingick så resten av måltiderna fick man äta ute eller ev till laga där.
Men kan säga att det blev äta ut ;-)
guuud va man lyxade till det.
Man hann prova några resturanger.
Man låg då inte på latsidan heller.
 
Tisdagen spenderades med att kolla in affärer mm längs "huvudgatan".
 
Onsdagen togs det en lång promenad och kollade in staden lite mer ordentligt.
Vattnet såg ljuuuvigt ut..men svin kallt.
Jag tog aldrig nåt dopp i havet..inte ens i poolen ;-P
 
 
Torsdag åktes det med Buss till "Oasis Park"
Där blev det en heldag. Bussen dit gick 9 och resan tog säkert 1 ½ tim!
Bussen hem gick 18:00 (var en special buss, gratis att åka)
Så man var gode trött efter den dagen.
Men kul va det!
Många djur arter, vissa så när att man kunde mata dom..som girafferna. :-)
 
 
Gigantiska kaktusar :-)
 
 
 
Fredag blev det en tus ut med "Catlanza"
Tog dock inget kort på båten :-/ men lite bilder under turen.
Tyvärr blåste det som f*n så speciellt varmt va det inte.
Men det var trevligt, fin utsikt och kul endå så att få prova på.
Hade gärna velat våga dyka och simma lite när vi fick chansen...men eftersom vattnet var svin kallt stanna jag på båten.
Här är en länk till båten och lite bilder :-)
 
Ser iallafall varmt ut ;-P
 
Lördag spenderades i Huvudstaden....där man inte ens lyckades hitta shopping centret :-/
MEN fick iallafall se den Årliga karnevalen.... :-)
Zorro hedrade oss med sin närvaro ;-)
 
Denna bil var en av dom stiligaste. Alla var svart målade och "Hon" som körde (var mest troligt en man) ;-P
Hade Papiljotter och vita brillor....längst bak i bilen stod det en get ;-)
 
Söndagen spenderades på en hyrd cykel.
Cyklade runt 5? mil.
Först efter kusten vägen ner mot El Cotillo.
Det var bara grus väg och ibland vääldigt gropigt.
Men mycket att se så tiden gick fort.
Möttes av många surfare. Hela ön FUERTE VENTURA är ju ett populärt surfing ställe.
I El Cotillo hitta man en suuuper fin LÅNG strand. Tog en paus och åt av matsäcken.
Var grymt sugen på att bada men vattnet var såå kallt och vågorna ganska stora så det var inte så lockande ;-)
 
 
Måndag...hemrese dag.
Utcheckning 11:00
Buss till flygplatsen skulle gå 15:45.
tack och lov fick man låsa in väskan i ett rum så man kunde spendera lite tid på "stan"
Hade sparat en kul grej till sista dagen.
"Fot bad med fiskar" :-D
Guuud så det kittlades!
Var billigare än jag trodde det skulle vara. 10 Euro för 15 min.
Efteråt hade man Baby lena fötter och man gick som på moln ;-)
 
 
En sak som jag inte vande mej med när man var där nere...det var att se Sprit i den vanliga dagvaruaffären ;-)
Mycket skum känsla.
MEN grymt bekvämt ;-)
Blev såklart lite alkohol förtäring...men var inte ens salongs berusad utan det var nån Smirnoff Ice eller Baccardi Breezer man drack. Kanske ett glas vin, en Öl till maten eller nåt sånt.
Man var så trött på kvällen så det blev då inga sena kvällar.
Värmen och solen tog ganska bra på en.
Än fast det "bara" var runt +22-30? max under tiden man var där.
Så jag var inte isäng senare än 23:00, FAST då var ju klockan 00:00 här hemma och kroppen var inställd på att sova då ,-)
 
Gillade deras STORA flaskor ,-)
 
"Liten vs Stor" ;-P
 
 
 
 
Ja...detta var ett ut plock av lite bilder, har MASSVIS med bilder....man var ju inte feg på att fota allt ;-)
 
Så summeringen: Det var UNDERBART!
Planen är att åka dit igen med sessorna när dom blivit större. :-)
 
Trots denna härliga resa var det grymt skönt att komma hem igen.
Kallt...men skönt.
Dock fick man inleda tiden hemma med VAB.
Men det var oundvikligt eftersom barnvakterna drabbades av rejäla förkylningar när vi var bort resta.
 
Så denna syn möttes man av när man kom hem.
Det POSITIVA är ju att man fått slippa en HEL vecka av Februari vädret.
Nu vänder der verkligen och solen visar sej oftare och oftare. :-)
Det har hunnit ljusna mer än 1 timmer MER på den vecka vi varit borta :-)
 
Dessutom tackar vi för att man slapp komma hem till -25 ute
Det var bara ca -5
TACK :-D
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mli - Husägare & blivande mamma ♥

Jag ser då inte ens att du gissar faktiskt.. :P Såg jag nu!

Jag gissar på imorgon.. håll tummarna för att han vill ut ;)

2013-02-21 @ 20:01:54
URL: http://idamli.blogg.se
Postat av: Mli - Husägare & blivande mamma ♥

Jo, visst kan det ju vara så :) Men samtidigt så sätts magen igång av t.ex en orgasm, så den hjälper lixom till ;) Och det har jag minsann känt, men somsagt.. bebis måste ju samtidigt vara REDO och vilja ut.. men tror litegrann att det kan påskynda :)

En bekant skrev detta i samma inlägg: "Hallå, visst jag är inte helt klart utbildand men vänta nu, är det inte hormonet oxitocin som gör att en graviditet sätts igång!? När bebis huvud pressas mot livmoderhaltappen så utsöndras oxitocin som verkar på livmodern genom att dra ihop den, vilket gör att bebis pressas ännu mer mot livmoderhalstappen och en större dos oxitocin sänds ut vilket får livmodern att dra sig ihop ännu mer, osv tills bebis är ute!!! Oxitocin är ett hormon som även sänds ut vid beröring och sex, så vid kramar massage sex så sänds det ut åxå, det används åxå sedan när du ammar, att få mjölkkörtlarna att dra ihop sig så att mjölk utsöndras!! Alltså har hormonet två till andvändningsområde, det är ett "må bra" hormon och ett mjölkutsöndringhormon åxå ;) Hade tenta på detta innan sommaren och då fick jag lära mig detta!! Senast igår sa föreläsaren att kvinnor i Afrika använder sig av en ört som innehåller en substans som liknar oxitocin, detta äter de när forlossingen går långsamt, för att öka sammandragningarna alltså. Så har jag lärt mig att en graviditet startar. Här i västanvänder man syntetiskt oxitocin för att starta en förlossning."

2013-02-23 @ 12:33:23
URL: http://idamli.blogg.se
Postat av: Mli - Husägare & blivande mamma ♥

Näe, faktiskt inte provat att göra egen. Hehe, vad använder man sig av då? :P Har verkligen ingen aning om vad som gör "taco" till "taco" om man säger så :P

Såg du att det blev ditt recept igår? ;) Skippade bara själva ugnen och gjorde istället en gryta, supergott blev det ju!

Svar: Kan ge dej receptet jag kör på. Enkelt och gott :-) hade heller ingen aning om just "taco" är men när man blandat allt känner man igen den välbekanta doften ;-)Jaa jag såg det! Ja så kan man ju absolut också göra! Sparar in dom ca 15 min i ugnen. Men jag älskar ju osten som är ovanpå när det varit i ugnen så det skulle jag nog sakna. Men bra med tips sen kan man göra små förändringar ;-)
The Black Widow

2013-02-28 @ 12:00:09
URL: http://idamli.blogg.se
Postat av: Mli - Husägare & blivande mamma ♥

Svaren som du skriver här inne missar jag :P den säger inte till i min blogg som det brukar göra på andras bloggar.. hum.. :P Tänkte om jag dissat dig omedvetet några gånger så vet du varför :)

Okej, det där om igångsättning lät ju bra.. Man kanske nojar sig i onödan helt enkelt :)

2013-02-28 @ 14:46:23
URL: http://idamli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0