sjuk

Ja alltså jag trodde jag gjort bort alla sjukdommar för detta år..men icke.
Natten till Söndagen vaknade jag av halsont.
PANG BOM så svullnade höger halsmandel upp.
Ringde VC på måndagsmorronen och fick en tid.
Måste varit det snabbaste läkarbesöket ever....
Kom in, Han kände på halsen.
Frågade om jag hade feber: Nej.
Frågade om jag hostade: Nej
Kollade i halsen, sa att halsmandlarna är svullna och vita prickar på höger sida.
Misstänker halsfluss.
Jag skulle få medicin.
ja så va det över.
Hätade senare ut min Pencilin.
Blir hemma imorron från jobbet åxå. Känner mej inte "Fit for Fight" än.
Dessutom finns det fortfarande en risk att jag smittar, Vill inte dra med mej bacillerna dit.
Men jag är grymt förvånad hur snabbt det verkligen gått från att göra TOK ONT till att göra mycket mindre ont i halsen. Fortfarande väldigt svullen men man kan ju äta nästan som vanligt :-D
Jag hoppas och tror att min kropp blivit bättre på att hantera sjukdommar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0