Oj oj va jag INTE haft tid eller ORK med detta

Att jag lyser med min frånvaro här är att det bara inte finns tid..och när det ev finns liiite tid...ja då har man inte ork.
Men nu tänkte jag skriva ner några rader.
 
Älva har börjat skolan.
6 års...
Spännande men även lite läskigt..nog från min sida.
Känns ju jätte konstigt med ett "skolbarn".
Ja mena om jag är ledig och hemma är jag van att båda sessorna är hemma med mej.
Men inte det..då ska Älva vara på skolan 8:20-13:10
ALLA dar i veckan! känns Konstigt.
 
Vi shoppade lite kläder inför skolstarten.
Tänkte det skulle vara kul med lite nytt när Älva börjar skolan.
Blev 2 klänningar. Älva valde dom själv. Jeans leggings åxå. Suuper fin blev hon i dom! :-)
 


Sen hade jag ÄNTLIGEN hittat Gympa påsen som hon så gärna ville ha.
MONSTER HIGH.
Vilken överraskning det blev för henne!
"Råkade" shoppa en Monster High tröja på rea ;-)
 


Sen hann i ju ha NÅN super fin jätte varm dag här i aug.
Man fick känna på sommaren..sen pang bom veckan efter var det höst :-(
Usch.....jag ä en sån som tyvärr inte njuter av hösten.
Blir kallt, man vet att snön är på väg....det blir mörkare och jobbigare att stiga upp på morronen.
Annars har ju hösten sin charm åxå.
Men just nu är jag sååå otroligt stressad av allt vi INTE hunnit och inte heller kommer att hinna.
 
 
Hittade min gamla hängmatta i en kartong och satte upp den....uppskattade blev den iallafall :-)
 



Trots en vältigt varm dag fick arbetsbyxorna åka på. Blev matchande? Bikini till ;-)
Varmt som tusan va det i byxorna!
Men jag är SUPER nöjd att jag skaffa ett par. Den stor frågan är varför jag inte skaffa dom tidigare? ;-)
Med tanke på hur mycket vi endå bygger och fixar. Dom kostade mej strax under 600:- SÅÅÅ värt det!
Och då är det "Riktiga" grejor..inte biltema eller nåt sånt utan "Arbete och skydd".
 
 
Hade tänkt lägga upp en bild på Gäststugan/förrådet...men har ingen relativt ny. Dessutom fungerar inte "dropboxen" som den ska alltid. Mina kamera bilder vill inte riktigt föras över ibland. Det ska ju ske automatiskt...men ibland blir det error....
 
Nä nu ska jag nog ta mej en macka sen blir det dusch...sen troligtvis sooova.
Sjukt trött. Måste försöka vara pigg imorron. Jobbar nu ons t.o.m söndag dagpassen (8-17)
DRYGT! Men bara härda ut...sen nästa vecka är jag ledig heeela veckan!
Och har jag tur kanske kusinen min kommer på besök!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0