Är det inte Fredag idag?

Känns iallafall som det vore det.
 
Idag har man knappt suttit stilla alls.
Den vanliga cykel turen hem från jobbet imorse.
Guuud va mycket jobbigare det är att cykla hem på morronen än till jobbet på kvällen.
Sista halvan består av mestadels uppförsbacke..inte " monster backar" utan seeega backar.
Hem, snabb dusch sen nästan iväg direkt.
Första stoppet Granngården.
Köpte 3 säckar Jord. (50L vadera)
Måste plantera alla "Jordgubbs bebisar".
Har ju en tom pallkrage som först måste fyllas med jord.
Sen blev det ett stopp på Dollar Store.
Köpte nytt Diadem till Älva som Lillasyster pajjat. ooops.
Eftersom dom kostade bara 10:- st så köpte jag 2...utifall en går sönder igen ;-)
 
 
Även dessa super bekväma "mini riskakor"
10 st Mini Riskakor i ett paket. 3 paket för 10:-
Så det blev 9 paket köpta. Perfekt att ha i väskan.
 
 
Även lite annat smått som bl.a "Helgmyset". (lite godis)
Sen ett stopp på ÖoB.
Där var planen att köpa Ostbågar (extra pris just nu)
Och Start flingor, dom brukar ha bra pris där. Dock fanns det inga flingor :-(
Grill chips och dusch creme "råkade" istället hamna i korgen ;-)
Sen råkade jag se att dom hade "Gåstavar" till extrapris, 99:-
Har länge velat testa men alltid tyckt dom varit så dyra. Sen går jag oftast med vagn....men kanske man kommer ut me dessa ibland åxå.
Så det blev ett par stavar.
Egentligen skulle jag helst vilja prova "Bungy pump" stavarna. 
DOM däremot är dyra......
Köpte även en sån formad kudde.
Såååå less på alla "vanliga" kuddar nu! känns som jag ständigt har ont i nacken och axlar. :-(
Så värt att prova nåt annat. För det priset tyckte jag att man kan prova. (149:-)
Sen efter det åkte jag hem.
Hämta Elvina med vagnen. Tror nästan jag ger upp detta med att hon ska vila på dagen.
Känns som hon inte alls är sugen på att sova mär jag hämtar henne från dagis.
Det går ju att hålla henne vaken hela dagen MEN kan bli svårt att åka nånstans på eftermiddan.
Stor risk att hon somnar i bilen. :-(
Sen kan det bli ett stort problem i vinter om jag inte får möjlighet att ta bilen till jobbet på kvällen.
Att jag måste bli körd dit, då kommer absolut Elvina att somna i bilen.Dumt....
Men vi får se.
På sätt och vis är det skönt att hon inte sover på dan, hon blir mycket lättare att lägga sen på kvällen. ;-)
Dock lite jobbigt är det att hämta Elvina 11:40 och 1 ½ tim senare hämta Älva......Blir sån knasig tid därimellan.
Man hinner inte riktigt göra nåt.
När vi hämtat Älva idag bar det iväg in till stan.
Älva skulle hjälpa mej att välja ut en födelsedags present. Vi ska ju på kalas på Lördag :-)
Det blev Lego, Lego är alltid en bra present. ;-)
Fick tips om TRANSFORMERS Lego så det blev denna.
 
 
 
Köpte även en Matlåda till Älva.
Hon ska ju ha med sej Fika imorron till skolan eftersom dom ska ha OS "Ovanliga sporter" ;-)
Ingen chock där...det blev "Monster High" ;-)
Eftersom Älva fick en sak fick Elvina också välja en sak...lite rättvist ska det vara.
Hon fick en Hello Kitty tallrik.
 
 
Sen sista stoppet blev Coop. Så nu har vi handlat mat mm så man ska slippa handla under helgen :-)
Så ganska trött är man i kroppen nu.
Blev en enkel middag idag....lite smått ur frysen. Ibland är jag extra glad att man lagar extra mycket mat så man har ett litet lager när det kan behövas.
Adde stanna extra på jobbet ikväll.
Planerar att jobba över så han kan vara ledig imorron.
"Jobba" hemma i gäststugan imorron istället. :-)
 
Nä nu ska jag avrunda...kanske man skulle myst ner sej isängen? Kollat på film? Hmmm kanske ska kolla så Elvina inte gjort slut på allt batteri i "Tabben" ;-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0