Premiär

Enligt SMHI skulle det regna heela dagen idag.
Tack och lov stämde det inte alls! :-D
Vi fick premiär köra Elvinas nya vagn på morronen.
 
 
Jag drog på "Fotsacken" från Teutonian.
Funkade toppen.
Elvina var såå glad!
Nog va det grymt ovant. Styret är ju högre och går inte att ställa ner och sen sakna man såklart ett roterande framhjul......MEN man kunde slappna av. Inte ora sej hela promenaden.
SKÖNT!
Så jag är grymt nöjd.
Satte en väska bakom ryggstödet där jag rymmer det nödvändigaste: Plånbok, Telefon, litet paket våtservetter och näsdukar.
Korgen under rymmer åxå det nödvändigaste. Känns som den inte behöver vara större.
Lutar väl ev att kanske kika på en suflettbarnenshus.
Du skulle ligga på strax under 300:- enligt en kompis.
Hade varit bekvämt med en suflett så då kan man lättare använda regnskydd om det skulle behövas.
Tar bara regnskyddet från Teutonian.
Men sen åker nog resten av vagnen på skroten... :´-(
Usch...får ångest bara jag tänker på det. Känns lite som att skiljas från en familjemedlem.
Har ju trots allt haft den i nästan 2½ år och har verkligen trivits med den.
Då kommer ju den andra frågan.....vad gör man med ståbrädan och babyskydds adaptern?
Sälja? Det vore väl det smartaste...men det kommer att vara otroligt svårt.
Då kommer ångesten....
 
Hann med 2 svängar till tippen idag åxå.
Man rymmer ju inte jätte mycket bak i bilen men nog syns det nu att skräpet börjar försvinna :-)
Otroligt skönt!
Så tänkte väl klämma in 2 svängar imorron åxå om allt går enligt planen.
Känns grymt skönt att få bort lite innan vintern.
Elvina sitter så snällt i baksätet och kikar på Timmy eller spelar på "Tabben" :-)
Hon har verkligen varit super snäll igår och idag. Knappt nåt gnäll.
Kanske åxå för att jag själv varit på ganska bra humör.
Är nog promenaderna och att få lite nyttigt gjort som gör att man är på bra humör.
Trots att man sovit ganska kast dom senaste nätterna.
Både Älva och Elvina sover oroligt.
Vet inte om det är mardrömmar (Älva säger att det är det men vet inte om jag tror henne)
eller om det bara är en sån "sov period"
Jag tror Älva säger att det är mardrömmar men egentligen vill hon inte sova själv.
Hon vill sova hos oss.
Men känner hon att det är det hon vill just nu så klart hon får det.
Jag säger inte nej till att hon sover hos oss.
Om det är trygghet hon vill ha hos oss på natten såklart hon ska få det då.
 
Snaaart Fredag...
Är nog inte bara jag som längtar ;-)
Båda sessorna längtar nog galet mycket.
Mormor kommer nämligen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0