2 av 5 avklarade

Och då menar jag mina dagpass på jobbet.
Har inget emot att jobba dagarna, jag har kul och det är helt klart mycket roligare att jobba nu.
Nu händer det saker! Vi åker på ställen...Man sitter inte bara i en fotölj och typ halvsover sej genom dagen. Guuud va slö man blev då.
Nä nog är det roligt MEN jag blir bara såååå trött på kvällen.
Igår va jag värsta "pangisen".
Gick och la mej strax före 21:00
Men då hade jag huvudvärk åxå.
Usch....tycker det är jobbigt att det börjar vara en vana med nån slags huvudvärk varje dag (mer eller mindre)
när jag jobbar mina dag pass.
Imorron ska även dom få göra ett prov på dagis med Elvina.
Dom ska prova att ha henne vaken HELA dagen.
Få se om hon stupar där på eftermiddan eller om det går bra.
Igår var jag nämligen grymt frustrerad när hon skulle sova.
Hon var super pigg, ville bara leka och skrattade sen åt mej när jag sa åt henne att sova.
ÅH hon vet verkligen vilka knappar hon ska trycka på för att få en irriterad!
Så hon somna ca 21:00 och det är ju inte alls bra om hon sen ska palla en hel dag på dagis.
I vanliga fall hemma så sover hon sällan och aldrig.
Numera är det OM hon råkar somna i bilen eller stupar i soffan precis innan middagen.
Har insett att det bara inte funkar att hon sover på dagis.
Så imorron är det fredag och inte hela världen OM hon skulle stupa där på eftermiddan.
Oftast brukar sessorna få sitta uppe lite extra fredag (om dom orkar) annars blir det bara lördag.
ja så det blir spännande. :-)
Men med förutsättningen att Elvina i vanliga fall bara är på dagis 3 HELA dar på en 4 veckors period så borde hon palla att vara vaken hela dagen.
 
Imorron är det 6 veckor sedan Älva tog hål i sina öron. :-)
Gud va tiden gick fort!
Iallafall lovade jag henne att vi skulle kunna fuska lite.
Vi bytte örhängen en stund innan sängdax.
Pirrigt nervöst tyckte Älva det var.
Men det gick bra och hon var duktigt. :-)
Så nu får hon stolt visa sina nya örhängen på skolan imorron.
 
 
 
 
 
 
Det blev dom nya döskallarna som hon får visa upp :-)
Men super mysko.
Hon i butiken sa att vi skulle koka örhängena innan så det var ordentligt rena.
Så sagt och gjort det fixade jag.
MEN sen när det var klart var örhängena genomskinliga!
Jätte märkligt!
Så jag tror att till veckan ska jag gå in i affären där jag köpte dom och visa upp dom.
Verkar ju hel mysko. Klart dom inte ska bli så.
Kanske får vi ett par nya...vi får se.
Tycker det annars känns helt fel att säga att man ska koka dom sen blir dom förstörda.
Det måste dom ju få reda på att dom blir så.
Ja jag återkommer om hur det gick när jag varit där.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0