Yey....NOT

Dagen flöt på bra trots det kyliga vädret. Tempen var växlat mellan -26 till -23
Yey....Not...
Var iallafall tvungen att åka till stan för att fixa skydd till Älvas skridskor...
OM dom ens ska åka imorron.
(Köldgräns -15)
Åt Fruktsallad till Mellis när vi kom hem.
 
 
Elvina ville inte ha.....lite konstigt eftersom hon oftast inte tackar nej till frukt.
Men riskaka ville hon ha.
En hände det....
Pang bom....Elvina kräktes. :-(
Ringde Adde och varnade...misstänkt magsjuka.
(jag som nästan trodde vi hade klarat oss)
Ringde Dagis och sa att Elvina skulle vara hemma imorron.
Ringde skolan och sa att Älva åxå skulle vara hemma.
Vill inte vara så taskiga mot alla andra och läta Älva vara där imorron (även om hon är frisk)
Hon kan ju enda ha baciller med sej.
Tyvärr resonerar inte alla föräldrar så...vet inte alls hur vissa tänker när dom låter syskon vara i skola/dagis när nån är magsjuk...respektlöst tycker jag.
Sen ringde jag chefen.....
Ska ju egentligen jobba ikväll men känns dum att åka dit när jag varit så när Elvina som kräkts.
Vill inte dra dit baciller.
Inte så länge efter första kräkningen kom nästa...Magsjukan ÄR ett faktum.
Nu sover Elvina. har väl sovit i drygt 1 ½ tim.
 
 
Lill plutt <3 som var helt utmattad. Hon somnade i mitt knä med huvudet.
Så nu får vi hålla tummarna att vi andra klarar oss.
*peppar peppar*

Kommentarer
Postat av: Mli - Husägare & blivande mamma ♥

Aaah, pelle han fick följa med riktigt överallt då jag var liten ;) Och tvättlappen där bak fick bytas ut flertal ggr då det användes som en snuttis :P

Oj, brand usch så hemskt.. När hände detta? Och vad menas med mumu, aldrig hört talas om :P hehe, jaa nu ser jag.. "Mickey mus", haha!

Men skönt ändå om dom inte vill ha något då :) Herregud jag minns så svårt det var att sluta suga på tumme, jag sög ju i oändlighet.. vågar inte ens säga hur gammal jag var :P hahah!

Hur gamla var tjejerna då? :) minns inte.


Svar: November 2002 brann det. Det mesta blev egentligen rökskadat så man kunde behålla väldigt mycket som är ovärderligt som t.ex foton. VET att "Mumu" skulle ha klarat sej...MEN tyvärr så måste dom från saneringsfirman ha kastat honom :-(
Ja tummen är ju nog lite svårare att sluta med eftersom den är ALLTID med, tutte går ju gömma bort. Men vi försöker att vara hårda med att Elvina bara får ha den när hon ska sova. nu är hon ju så pass stor att man kan får henna att förstå. Älva fyller 7 den 27 juni och Elvina 3 den 14 juni. stora tjejer. skönt meeen såklart längtan smyyyger på efter en liten en :-/
The Black Widow

2013-01-29 @ 19:13:37
URL: http://idamli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0